Publicerad den

Måste man ha ett spanskt testamente?

Det enkla svaret på frågan är nej. Det finns inte något krav på att man som svensk med egendom i Spanien måste upprätta ett spanskt testamente. Dock blir arvsprocessen i Spanien enklare, snabbare och mindre komplicerad om man har gjort det. Många missar dock att man som svensk med egendom i Spanien inte kan undgå den spanska arvsskatten, oavsett om man är resident eller inte.

[su_youtube_advanced url=”https://youtu.be/zKG1ckaQhg4″ width=”800″ rel=”no” theme=”light”]